Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 medgical.pl

I. Definicje

  1. Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje: 

a. Klient –  osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną – która dokonuje Zamówienia na Produkt prezentowany na stronie Sklepu;

b.Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

c. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

d. Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość;

e. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;

f. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba  fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru  zawodowego,  wynikającego  w  szczególności  z  przedmiotu  wykonywanej  przez  nią  działalności  gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.                    W niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie ustawowego prawa odstąpienia od Umowy (pkt IX) oraz zgodności Produktu z Umową (pkt X), stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta; 

g. Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;

h. Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę internetową, działającą pod domeną medgical.pl;

i. Sprzedawca – Magdalena Krajewska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Lipowa 2 d, 09 – 100 Płońsk, NIP 5671910683, REGON 368817411;

j. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem koszyka zakupowego, znajdującego się na stronie Sklepu. Umowa sprzedaży zawierana jest na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie; 

k. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;

l. Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;

m. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca ze strony Sklepu; 

n. Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Produkty prezentowane przez Sprzedawcę na stronie Sklepu, zmierzająca do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość. 

II. Postanowienia ogólne Regulaminu

  1. Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta i określa m.in.:

a. rodzaje i zakres Usług elektronicznych;

b. warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy oraz informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;

c. warunki zawarcia Umowy sprzedaży;

d. warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług elektronicznych;

e. ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;

f. tryb postępowań reklamacyjnych. 

  1. Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami obowiązującego prawa.
  2. Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik. 
  3. Treści Sklepu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem Produktów prezentowanych przez Sprzedawcę na stronach Sklepu. 
  4. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez:

a. wiadomość e-mail, pod adresem: shop@medgical.com;

b. kontakt telefoniczny pod numerem: +48 784 925 113;

c. pocztę tradycyjną pod następującym adresem: ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk.  

III. Świadczenie Usług elektronicznych

  1. Za pośrednictwem strony Sklepu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie następujące Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Sklepu, w tym przeglądanie informacji na stronie, przekierowanie do zewnętrznych social mediów Sprzedawcy oraz do zewnętrznego dostawcy poczty e-mail, kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, dodanie Produktu do listy ulubionych.   
  2. Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Sklepu, następuje zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony Sklepu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji zamieszczonych na stronie, np. informacji o Produktach.
  3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej, zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje poprzez opuszczenie strony Sklepu przez Użytkownika. 
  4. Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi elektronicznej w postaci przekierowania go ze strony Sklepu, na stronę zewnętrznych platform, w postaci mediów społecznościowych, jak np. Facebook na konta Sprzedawcy, związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą oraz na stronę zewnętrznego dostawcy poczty e-mail, celem wysłania do Sprzedawcy wiadomości, związanej z aplikowaniem o pracę. 
  5. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej konkretnej platformie, do której Użytkownik chce zostać przekierowany i ulega rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika na 
  6. Użytkownik ma możliwość dodania Produktu do listy ulubionych. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci dodania Produktu do listy ulubionych, następuje w momencie dodania Produktu za pośrednictwem dedykowanego przycisku i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia okna przeglądarki lub z chwilą usunięcia Produktu z listy ulubionych.

IV. Wymagania techniczne

  1. W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Sklepu, konieczna jest współpraca pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Sprzedawcy. 
  2. Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci dostępu do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego korzystanie z Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Użytkownik chce korzystać ze strony Sklepu. 
  3. Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług elektronicznych świadczonych na stronie Sklepu, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modyfikacji danych Użytkownika przez nieuprawnione do tego osoby.
  4. W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Sprzedawca rekomenduje stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom, np. w postaci programów antywirusowych. 

V. Zasady korzystania ze strony Sklepu

  1. Użytkownik powinien korzystać ze strony Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi zwyczajami. 
  2. Użytkownik w szczególności nie powinien:

a. dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające przepisy prawa;

b. zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie oprogramowania strony Sklepu, urządzeń służących do jej działania, a także urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);

c. podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Sklepu (działania o charakterze programistycznym, hakerskim);

d. omijać zabezpieczeń Strony Sklepu poprzez wykorzystywanie tzw. luk bezpieczeństwa,

e. wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o których mowa w pkt XIII poniżej.  

VI. Zamówienie Produktu

  1. Strona internetowa Sklepu prezentuje informacje o Produktach, w szczególności poprzez prezentowanie ich opisów oraz cen. Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.  
  2. Produkty prezentowanie na stronach Sklepu są nowe oraz zgodne z umową (nie posiadają żadnych wad). Produkty spełniają wszelkie wymogi niezbędne do wprowadzenia ich na rynek sprzedaży w Polsce. 
  3. Użytkownik może złożyć Zamówienie na Produkty poprzez specjalny formularz służący do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako ,,Koszyk zakupowy/Koszyk’’.
  4. Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy sprzedaży jest posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej. 
  5. W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Sklepu, w tym w szczególności:

a. wybrać Produkt, którym Klient jest zainteresowany, wybrać jego liczbę i dodać do Koszyka;

b. w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji Zamówienia i Umowy sprzedaży, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe, adres dostawy;

c. wybrać metodę płatności i sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę;

d. zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;

e. poprzez zaznaczenie checkboxa oświadczyć, że Klient zapoznał się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką prywatności;

f. wybrać przycisk finalizujący Zamówienie. 

  1. Sprzedawca po złożeniu Zamówienia przez Koszyk zakupowy, przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.
  2. W przypadku niektórych Produktów prezentowanych w Sklepie istnieje możliwość ich personalizacji, polegającej na zamieszczeniu haftu lub logo na Produkcie. Informacja o możliwości personalizacji Produktu, o której mowa w poprzednim zdaniu, jest każdorazowo podawana w opisie Produktu. 
  3. W celu personalizacji Produktu, Klient przed dodaniem Produktu do Koszyka, powinien uzupełnić formularze dedykowane dodaniu haftu lub logo, tj. dodać treść tekstu, który ma zostać zamieszczony na hafcie lub wysłać zdjęcie logo. Sprzedawca jest uprawniony do zadawania Klientowi pytań w celu ustalenia wyglądu Produktu, w sytuacji kiedy opis lub wytyczne Klienta nie będą jednoznaczne.
  4. Poprzez przesłanie tekstu, wytycznych, wizualizacji lub zdjęć, dotyczących tego jak ma wyglądać Produkt personalizowany, Klient udziela Sprzedawcy niezbywalnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie licencji w celu wykonania Zamówienia oraz na korzystanie z przesłanych treści poprzez utrwalanie, wprowadzanie ich do pamięci komputera, wprowadzenie do sieci komputerowej, wprowadzanie do sieci Internet, zwielokrotnianie i udostępnianie tekstu, kolorystyki, wzoru, zdjęcia bądź wizualizacji w sieciach informatycznych i teleinformatycznych, w tym w sieci Internet, także w taki sposób, aby każdy miał do nich dostęp w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Udzielona licencja obejmuje prawo sublicencjonowania, a w tym prawo upoważniania innych osób do korzystania z treści przesłanych przez Klienta w zakresie udzielonej licencji.
  5. Przesyłając tekst, wytyczne, wizualizację lub zdjęcie, o których mowa w ppkt powyżej, Klient oświadcza, że dysponuje on prawami autorskimi do przesyłanych treści, że poprzez przesłanie tych treści nie zostaną naruszone prawa osób trzecich, że przesłane treści nie są obciążone żadnymi roszczeniami i innymi prawami osób trzecich oraz że jest on w pełni uprawniony do udzielenia licencji Sprzedawcy, o której mowa w ppkt 9 powyżej.
  6. Klienci będący Przedsiębiorcami, mogą również składać Zamówienia indywidualne, w drodze wiadomości e-mail, poza Serwisem. Zapisy Regulaminu nie mają zastosowania do Zamówień indywidualnych. 

VII. Płatności i zawarcie Umowy sprzedaży

  1. Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu, podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone zgodnie z obowiązującym prawem. 
  2. Na etapie składania Zamówienia, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty (dalej jako ,,Przedpłata’’) za pośrednictwem płatności elektronicznej, obsługiwanej przez operatora płatności, o którym informacja znajduje się na stronie Sklepu.
  1. Sprzedawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za Produkt. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.  
  2. Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się otrzymanie przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta.
  3. Po otrzymaniu Przedpłaty, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci złożonego Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  4. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  5. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia Zamówienia lub faktury. 
  6. W przypadku stosowania przez Sprzedawcę mechanizmów indywidualnego dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Sprzedawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

VIII. Metody dostawy

  1. Sprzedawca dostarcza Produkty na adres wskazany przez Klienta – bez ograniczeń terytorialnych. 
  2. Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać jedną z następujących metod dostawy oferowanych przez Sprzedawcę:
    1. dostawa kurierem, za pośrednictwem jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu;
    2. odbiór w paczkomacie jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu.
  3. Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostawy Produktu liczony jest od momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w pkt VII ppkt 5 i wskazany jest każdorazowo na stronie Sklepu, wraz z informacją o wysokości opłat za dostawę Produktu. 
  4. W sytuacji gdy dla różnych Produktów, które zostały zakupione w ramach jednego Zamówienia, przewidziano różny okres realizacji Zamówienia, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy.

IX. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy 

  1. Klient będący Konsumentem może w każdej chwili odstąpić od Umowy sprzedaży, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Produktu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.  
  2. O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy, stanowiące załącznik do Regulaminu.
  3. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub wykorzystać do tego celu Formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do Regulaminu. 
  4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta,  prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku umów:

a. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

e. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

i. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k. zawartej w drodze aukcji publicznej;

l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

m. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;

n. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

  1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. 
  2. Klient powinien zwrócić zakupiony Produkt na adres Sprzedawcy. 
  3. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta).
  4. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  5. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu (tj. koszt odesłania Produktu od Klienta do Sprzedawcy), chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. 
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta.

X. Zgodność Produktu z Umową (reklamacje)

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt, który jest zgodny z Umową.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem.
  3. Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
  4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie Regulaminu, należy kierować na adres: INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk, na adres poczty elektronicznej: shop@medgical.com lub pod numerem telefonu +48 784 925 113.
  5. Jeżeli jest to możliwe, celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Produkt na adres wskazany w ppkt powyżej, dołączając do niego dowód zakupu. 
  6. Klient może również skorzystać z Formularza reklamacji Sprzedawcy, który stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to konieczne.
  7. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.

XI. Reklamacja Usług elektronicznych

  1. Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za pośrednictwem Sklepu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w  działaniu strony Sklepu, zakładek czy konta. 
  2. Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Sprzedawca rekomenduje mailową formę kontaktu za pomocą  wiadomości e-mail. Dane do kontaktu to: INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk, adres poczty elektronicznej: shop@medgical.com, numer telefonu +48 784 925 113.
  3. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje skorzystać z Formularza reklamacji Usługi elektronicznej, stanowiącego załącznik do Regulaminu, natomiast jeśli zgłoszenie reklamacyjne zostanie złożone w innej formie, Użytkownik proszony jest o wskazanie takich elementów jak:

a. krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji, okoliczności problemu);

d. datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;

c. dane osobowe identyfikujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i rozpatrzenie reklamacji.

  1. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego. 
  2. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania. 

XII. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów

  1. Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób polubowny i pozasądowy. 
  2. Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:

a. stały polubowny sąd konsumencki za pośrednictwem którego Użytkownik może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;

b. wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

c. powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;

d. platforma internetowa ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator rozstrzyga spory powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami. Platforma znajduje się pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

  1. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

XIII. Własność intelektualna

  1. Twórcą treści zamieszczonych na stronie, w tym przede wszystkim, nazwy, domeny, logo, tekstów informacyjnych, opisów Produktów jest Sprzedawca, któremu przysługują w tym zakresie wszelkie prawa autorskie lub licencje w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 
  2. Sprzedawca udziela Użytkownikowi nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie z treści, o których mowa w ppkt 1 powyżej, jedynie na własny użytek osobisty, bez prawa do udzielania sublicencji. 
  3. Użytkownik nie powinien bez zgody Sprzedawcy, w jakikolwiek sposób rozpowszechniać treści publikowanych na stronie Sklepu.
  4. Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie naruszenie praw autorskich Sprzedawcy, co może wiązać się z odpowiedzialnością cywilną oraz karną. 

XIV. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony Sklepu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza rejestracji konta oraz poprzez zawarcie Umowy sprzedaży – powoduje, że Sprzedawca staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). 
  2. Dane osobowe Użytkownika mogą  być także przetwarzane poprzez wykorzystanie plików cookies. 
  3. Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies znajduje się w Polityce prywatności. 

XV. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest dostępny w języku polskim. 
  2. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią w tym zakresie inaczej. 
  3. W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta sądem miejscowo właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo właściwy dla Sprzedawcy.  
  4. Regulamin może ulec zmianie, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Sprzedawcę informacji na stronie głównej Sklepu. 
  5. Użytkownicy posiadający konto w Sklepie, zostaną poinformowani o zmianach poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na który założone zostało konto. 
  6. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
  7. W przypadku Użytkowników posiadających konto, którzy nie akceptują nowej treści Regulaminu, zobowiązani są zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu jest jednoznaczny z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci prowadzenia konta, w związku z czym konto Użytkownika zostanie usunięte. 
  8. Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 14 sierpnia 2024 r.

Załącznik nr 1 – Pouczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży

Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży


Informujemy, że mają Państwo prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  1. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części,
  2. w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia, za pośrednictwem dowolnej formy kontaktu, w tym w szczególności za pośrednictwem:

  1. poczty tradycyjnej pod adresem: INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk;
  2. poczty elektronicznej pod adresem: shop@medgical.com;
  3. telefonu, pod numerem: +48 784 925 113.

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. 

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej w przypadku, gdy umowa dotyczyła sprzedaży rzeczy.

Produkt będący przedmiotem zwrotu, proszę odesłać lub przekazać nam na adres INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, tj. koszty odesłania Produktu do Sklepu.

Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży

Dane adresata (Klienta):

……………………………

……………………………

……………………………

Magdalena Krajewska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą

INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA

ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk

Formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży

Niniejszym oświadczam, że chcę odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu zakupionego w Państwa Sklepie dnia …………………………………….. .

Nazwa Produktu: …………………………………………

Nr Zamówienia: * …………………………………………..

Produkt został odebrany dnia: …………………………………………………… . 

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą oraz nabyłeś produkt w ramach umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, zaznacz właściwą odpowiedź:

❏ Oświadczam, że umowa sprzedaży NIE MA dla mnie charakteru zawodowego, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

❏ Oświadczam, że umowa sprzedaży MA dla mnie charakter zawodowy, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

………………………………

                                                                                                                 Data i podpis

. * wypełnić opcjonalnie

Załącznik nr 3– Formularz reklamacji Produktu

Dane adresata (Klienta):

……………………………

……………………………

……………………………

Magdalena Krajewska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą

INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA

ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk

Reklamacja Produktu

Informuję, że zakupiony przeze mnie w dniu ……………………………….. Produkt o nazwie: ……………………………………………., zakupiony za pośrednictwem Zamówienia o numerze: ** …………………………….. jest niezgodny z Umową. 

Niezgodność Produktu z Umową została stwierdzona w dniu ………………………………….. i  polega na: ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta żądam: 

  • wymiany towaru na nowy na podstawie art. 43d ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta *)
  • nieodpłatną naprawę towaru na podstawie art. 43d ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta *)
  • obniżenia ceny towaru o kwotę …………………………… (słownie: …………………………………………………………………

 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………………………………………………………………………………………….. / przekazem pocztowym na mój adres na podstawie  art.43e ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta *)

  • odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………………………………………………………………. ………………………………………………………………………….. / przekazem pocztowym na mój adres na podstawie  art.43e ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta *


Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą oraz nabyłeś produkt w ramach umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, zaznacz właściwą odpowiedź:

Oświadczam, że umowa sprzedaży NIE MA dla mnie charakteru zawodowego, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

Oświadczam, że umowa sprzedaży MA dla mnie charakter zawodowy, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej. 

Z poważaniem

……………………………….

Data i podpis

** do wypełnienia opcjonalnie

* niepotrzebne skreślić

Załącznik nr 4– Formularz reklamacji usługi

Dane adresata (Klienta):

……………………………

……………………………

……………………………

Magdalena Krajewska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą

INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA

ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk

Oświadczenie o reklamacji usługi elektronicznej

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*), że w związku z korzystaniem z usług elektronicznych na stronie Sklepu Internetowego, składam reklamację na następującą  usługę lub usługi…………………………………….. (np. przeglądanie treści zamieszczonych na stronie Sklepu, korzystanie z formularza kontaktowego).

Problem miał miejsce ……………………………………… (proszę o wpisanie daty i godziny) i polegał na:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….(proszę o opis problemu, np. błąd przy wysyłaniu wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego). 

………………………………

                                                                                                                 Data i podpis

(*) Niepotrzebne skreślić

Załącznik nr 5 – Pouczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi 

Ustawowe prawo odstąpienia od umowy 


Informujemy, że mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, za pośrednictwem dowolnej formy kontaktu, w tym w szczególności za pośrednictwem:

  1. poczty tradycyjnej pod adresem: INSTALEKARZ MAGDALENA KRAJEWSKA, ul. Lipowa 2D, 09 – 100 Płońsk;
  2. poczty elektronicznej pod adresem: shop@medgical.com;
  3. telefonu, pod numerem: +48 784 925 113.

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Załącznik nr 6 – Formularz odstąpienia od umowy

Dane adresata (Użytkownika):

……………………………

……………………………

……………………………

INSTALEKARZ MAGALENA KRAJEWSKA

ul. Lipowa 2D

09 – 100 Płońsk 

Formularz odstąpienia od umowy o świadczenie usługi

Niniejszym oświadczam, że chcę odstąpić od umowy zawartej na odległość, dnia ………………………………….. .

Nazwa usługi: …………………………………………

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą oraz zawarłeś umowę w celu bezpośrednio związanym z Twoją działalnością gospodarczą, zaznacz właściwą odpowiedź:

❏ Oświadczam, że umowa NIE MA dla mnie charakteru zawodowego, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

❏ Oświadczam, że umowa MA dla mnie charakter zawodowy, który w szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

………………………………

                                                                                                                 Data i podpis

. * wypełnić opcjonalnie